خدمات خودرو کارا

صفحه اصلی   »   وبلاگ  »   تفاوت انواع نقاشی خودرو

مقاله جامع تفاوت لیسه گیری ، آبرنگ و نقاشی ماشین

 

آگاهی از تفاوت‌های لیسه گیری ، آبرنگ و نقاشی ماشین، به شما کمک می‌کند که انتخاب بهتری در حوزه ترمیم رنگ ماشین داشته باشید.توصیه می کنیم اگر خودروی شما نیاز به صافکاری دارد از مقاله صافکاری PDR هم دیدن فرمایید.

 

فرهنگ تخصصی خودرو به شدت بر رانندگان و خودروهای آن‌ها تأثیرگذار است. در صورتی که خودرویتان دچار آسیب شده باشد و به ترمیم رنگ خودرو احتیاج داشته باشید، باید به سراغ یکی از سه خدمات لیسه گیری، آبرنگ و یا رنگ و نقاشی خودرو بروید، اما آیا از تفاوت‌های این خدمات آگاه هستید؟ در این مقاله از  تصمیم گرفته‌ایم به سراغ بررسی ویژگی‌ها و تفاوت‌های این سه نوع ترمیم رنگ خودرو برویم و بهترین آن را به شما معرفی کنیم.

 

 

رنگ خودرو چیست؟

 

رنگ خودرو در واقع ماده‌ای حاصل از ترکیبات مختلف است که با استفاده از آن می‌توان خودرو را رنگ کرد. رنگ خودرو با رنگ ساختمانی متفاوت است، در حدی که شما می‌توانید رنگ ساختمانی را با قلم‌مو و غلطک استفاده کنید، اما برای رنگ خودرو فقط با استفاده از پمپ‌های مخصوص می‌توانید رنگ را اجرا کنید.

تمام استادکاران خودرو در جهان، از رنگ خودرو برای تعمیر آسیب‌هایی که در آن رنگ خودرو آسیب دیده است استفاده می‌کنند، اما آیا با انواع رنگ خودرو آشنایی دارید؟

 

 

🔸رنگ روغنی:

 

در گذشته پرکاربردتر بودند و امروزه با ظهور رنگ‌های جدید، تا حدودی منسوخ شده‌اند. برای اجرای رنگ روغنی بر روی خودرو، ابتدا یک آستر یا پرایمر را بر روی بدنه اجرا می‌کنند و سپس رنگ اصلی را بر روی آن رنگ پیش‌زمینه اعمال می‌کنند.

 

 

🔸رنگ متالیک:

 

رنگ متالیک برخلاف رنگ روغنی، از سه لایه تشکیل شده است: پرایمر، رنگ اصلی و کیلر.

 کیلر آخرین لایه از رنگ متالیک است که به عنوان یک لایه محافظتی بر روی خودرو اجرا می‌شود تا دوام و درخشش رنگ را افزایش دهد. از آن‌جایی که رنگ متالیک دارای مقدار خیلی کمی فلز در ترکیبات خود است، باعث می‌شود که درخشش نور در این رنگ چند برابر شده و خودرو ظاهری اسپرت پیدا کند.

 

 

🔸رنگ‌های مات و کدر:

 

رنگ‌های مات گران هستند و عموماً از سوی افرادی مورداستفاده قرار می‌گیرند که با رسیدگی مداوم به رنگ خودرو مشکلی ندارند. این رنگ مات است و درخشندگی ندارد.

 

 

🔸رنگ معمولی:

 

رنگ معمولی امروزه بیشترین کاربرد را در صنعت خودرو و خدمات ترمیم رنگ دارد. رنگ معمولی از دو لایه‌ی رنگ اصلی و روکش رنگ تشکیل می‌شود. روکش رنگ باعث افزایش دوام رنگ در برابر ضربات و درخشندگی آن می‌شود. این رنگ قیمت مناسبی دارد و در سرتاسر جهان پیدا می‌شود.

 

 

🔸رنگ‌های صدفی:

 

این رنگ‌ها نور را در قالب طیف‌های مختلف می‌شکاند و ظاهری درخشان و چشمگیر به خودرو می‌دهد.

 

 

🔸رنگ‌های فوری یا سلولوزی:

 

از رنگ‌های سلولوزی به عنوان رنگ نهایی بر روی خودرو استفاده می‌شود. از اصلی‌ترین استعدادهای این رنگ می‌توانیم به دوام بالا در برابر ضربه و حرارت اشاره کنیم که باعث افزایش طول عمر رنگ می‌شود.

 

زمانی که خودروی شما دچار آسیب می‌شود و رنگ خود را از دست می‌دهد، استادکاران نقاشی خودرو از رنگ‌هایی که در اینجا ذکر کردیم، برای ترمیم رنگ خودروی شما استفاده می‌کنند. نکته جالبی که لازم است بدانید، این است که استادکاران تنها زمانی از رنگ (یا به اصطلاح نقاشی خودرو) استفاده می‌کنند که اتومبیل آسیب جدی‌ای دیده باشد. استادکار هنگام انجام رنگ و نقاشی خودرو، از بتونه‌کاری و سنباده‌زنی استفاده می‌کند و در نهایت رنگ جدید را بر روی خودرو اعمال می‌کند.

 

عملیات نقاشی خودرو هزینه بالایی دارد و در مقایسه با دیگر روش‌ها زمان‌بر است. پس به طور کلی، رنگ و نقاشی خودرو زمانی اعمال می‌شود که رنگ خودرو در اثر ضربه کاملاً آسیب دیده باشد (فراموش نکنید که باید از بهترین مرکز نقاشی ماشین در تهران برای نقاشی خودرو استفاده کنید). اما اگر رنگ و نقاشی خودرو چنین کاربردی دارد، کاربرد آبرنگ چیست؟

 

 

آبرنگ خودرو چیست؟

 

آبرنگ خودرو یکی دیگر از عملیات‌های ترمیم است که به تازگی در ایران نیز مرسوم شده است. آبرنگ خودرو زمانی اجرا می‌شود که آسیب بدنه و رنگ خودرو، آنچنان زیاد نباشد. در واقع از آبرنگ برای ترمیم رنگ محل‌هایی که به علت سایش بدنه‌ی خودرو دچار آسیب شده‌اند استفاده می‌کنند و در صورتی که آسیب‌هایی مانند تورفتگی و یا خراش‌های جدی وجود داشته باشد، استادکار مجبور است که به سراغ رنگ و نقاشی با استفاده از عملیات صافکاری و بتونه برود.

 

در مواقعی که آسیب خودرو آنچنان زیاد نیست، باید از آبرنگ خودرو استفاده کرد. آبرنگ بسیار دقیق کار می‌شود و تا حد زیادی نامرئی است، در نتیجه احتمال اینکه هنگام معامله خودرو باعث افت قیمت شود بسیار کم است. این رنگ با استفاده از ابزار دقیق ترمیم رنگ بر روی خودرو اعمال می‌شود.

همچنین در این نوع ترمیم رنگ از زیرکار بتونه استفاده نمی‌شود و نیازی به صافکاری دوباره نیست، در نتیجه می‌تواند به طور مؤثری هزینه ترمیم خودروی شما را کاهش دهد. اعمال آبرنگ در بهترین مرکز نقاشی ماشین در تهران نیز انجام می‌شود.

 

 

تفاوت رنگ و آبرنگ

 

حالا که به طور کامل به ویژگی‌های رنگ و نقاشی خودرو و آبرنگ اتومبیل آشنا شدیم، زمان آن رسیده که تفاوت‌های این دو نوع ترمیم رنگ را نیز بررسی کنیم تا بتوانیم انتخاب بهتری داشته باشیم.

اصلی‌ترین تفاوت رنگ و آبرنگ، در کاربرد آن‌ها است. در صورتی که خودروی شما دچار آسیب، خراش و یا تورفتگی جدی شده باشد، شما نیاز دارید که از رنگ و نقاشی خودرو استفاده کنید. در این نوع از ترمیم رنگ، استادکار با استفاده از زیرکاری بتونه، صافکاری آسیب‌های خودرو را انجام می‌دهد و سپس رنگ و نقاشی را روی خودرو اعمال می‌کند.

 

بعضی رنگ‌ها نظیر رنگ مات، می‌تواند در آینده نزدیک نیاز به مراقبت‌های متعدد داشته باشند و در هنگام معامله خودرو، ارزش اتومبیل را کاهش داده و از قیمت آن برای معامله کم کند، پس بهتر است که از رنگ نزدیک به جنس و طیف رنگ فابریک برای عملیات آبرنگ استفاده کنید. البته که با مراجعه به بهترین مرکز نقاشی ماشین در تهران، نگرانی‌ای در حوزه هزینه نخواهید داشت.

 

از آن سو نوع دیگری از ترمیم رنگ به نام آبرنگ خودرو نیز وجود دارد. تنها زمانی می‌توانید از خدمات آبرنگ خودرو استفاده کنید که آسیب‌ها و تورفتگی‌های خودرو به سایش و آسیب جزئی محدود شده باشد.

 

پس پی می‌بریم آبرنگ تنها زمانی قابل‌استفاده است که رنگ بدنه خودرو، تنها بر اثر سایش و یا خراش جزئی دچار آسیب شده باشد. در چنین زمانی استادکار به سراغ اجرای آبرنگ خودرو با استفاده از ابزارهای به‌خصوص می‌رود. تفاوت رنگ و آبرنگ در این است که کارشناسان رنگ سخت‌تر می‌توانند آبرنگ را تشخیص دهند و در نتیجه، در هنگام معامله خودرو ارزش اتومبیل کم نخواهد شد.

 

یکی از مهم‌ترین مواردی که در موضوع تفاوت رنگ و آبرنگ باید به یاد داشته باشید، هزینه است.

همچنین از آن‌جایی که اجرای رنگ نقاشی نیازمند بتونه‌کاری و صافکاری است، در نتیجه شما باید هزینه زیادی را برای ترمیم رنگ تقبل کنید، اما به این علت که چنین تدابیری هنگام آبرنگ خودرو مورداستفاده قرار نمی‌گیرند، شما می‌توانید مطمئن باشید که هزینه تمام‌شده‌ی هنگام استفاده از خدمات ترمیم رنگ خودرو از نوع آبرنگ، ارزان‌تر از رنگ و نقاشی خودرو خواهد بود.

 

پس پی بردیم که تفاوت رنگ و آبرنگ خودرو، به موضوع کاربرد، ارزش و هزینه خلاصه می‌شود.

 

 

نقاشی خودرو

 

 

لیسه گیری خودرو چیست؟

 

لیسه گیری خودرو یکی دیگر از اصطلاحاتی است که قطع به یقین در تعمیرگاه‌های خودرو و یا هنگامی که قصد ترمیم رنگ داشته‌اید به گوشتان خورده است، اما آیا از مفهوم آن مطلع هستید؟

لیسه گیری ماشین نوع سومی از عملیات ترمیم رنگ اتومبیل است که برای ترمیم مکان‌هایی استفاده می‌شود که به علت وجود خراش‌های عمیق دچار آسیب شده‌اند. در واقع فلز خودرو از سه لایه تشکیل می‌شود و زمانی که لایه دوم و یا سوم دچار آسیب می‌شود و رنگ از بین می‌رود، شما باید برای ترمیم خودرو از لیسه گیری ماشین استفاده کنید.

 

. نکته جالب لیسه گیری این است که مادام‌العمر می‌باشد و شما برای نگهداری این رنگ، نیازی به تعمیر و رسیدگی مداوم ندارید. کارشناس بهترین مرکز لیسه گیری در تهران زمانی از خدمات خودرو لیسه گیری برای خودروی شما استفاده می‌کند که تمام مراحل تشخیص آسیب را طی کرده باشد و مطمئن شده باشد که خدمات خودرو لیسه گیری بهترین عملیات ترمیم رنگ برای تعمیر خودروی شما خواهد بود. مرحله به مرحله‌ی تشخیص و اجرای عملیات خدمات خودرو لیسه گیری خودرو به شرح زیر است:

 

 

خدمات لیسه گیری در غرب تهران

 

 

🔹مرحله اول:

 

محل خراش باید با استفاده شوینده‌های مناسب خودرو شسته شده و کاملاً تمیز شود.

 

 

🔹مرحله دوم:

 

بعد از خشک شدن خودرو، ناحیه‌ی آسیب‌دیده باید زیر نور فرابنفش (و یا نور طبیعی خورشید) قرار گیرد. این عمل کمک می‌کند که کارشناس به عمق خراش خودرو پی ببرد و در صورت امکان به سراغ اجرای لیسه گیری ماشین برود.

 

 

🔹مرحله سوم:

 

حالا استادکار و یا کارشناس، ابتدا به رنگ خودروی شما توجه می‌کند و سپس با توجه به رنگ، از بتونه‌کاری مناسب به عنوان زیرسازی رنگ استفاده می‌کند.

 

 

🔹مرحله چهارم:

 

حالا کارشناس باید محل خراش را با استفاده از رنگ‌های جامد و یا خشک رنگ‌آمیزی کند. در این زمان بسیار مهم است که محل خراش کاملاً خشک باشد، چراکه در صورت مرطوب بودن، رنگ بر روی بدنه خودرو پخش می‌شود و باید دوباره ترمیم رنگ انجام شود.

 

 

🔹مرحله پنجم:

 

حالا صافکاری و لیسه گیری با استفاده از ابزار مخصوص انجام می‌شود.

 

 

🔹مرحله ششم:

 

لیسه‌های مخصوص، رنگ اضافی را برمی‌دارند تا به آخرین مرحله عملیات لیسه گیری ماشین برسیم.

 

 

🔹مرحله هفتم:

 

کارشناس از واکس‌کاری و پولیش بدنه به عنوان آخرین مرحله عملیات لیسه گیری خودرو استفاده می‌کند. در اینجا خودرو مانند روز اولش نو می‌شود.

بعد از اینکه خدمات خودرو لیسه گیری خودرو با انجام تمام این مراحل در بهترین مرکز لیسه گیری در تهران انجام شد، شما می‌توانید از خودرو استفاده کنید. مراحلی که در اینجا مطالعه کردید، مربوط به لیسه گیری معمولی بود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در حوزه خدمات خودرو و تعمیر رنگ، با مفهومی به نام لیسه گیری لیزری نیز مواجه شدیم که بسیاری از رانندگان از امتیازات مثبت و منفی آن بی‌خبرند.

 

لیسه گیری لیزری یکی از جدیدترین فناوری‌های دنیای خودرو به شمار می‌رود که با استفاده از تکنولوژی پیشرفته لیزری، عملیات خدمات خودرو لیسه گیری را انجام می‌دهد. اگر قصد دارید در آینده خودروی خود را معامله کنید و گمان می‌کنید که لیسه گیری می‌تواند ارزش خودرو را هنگام معامله کاهش دهد، لیسه گیری لیزری بهترین انتخاب برای شما است.

 

استفاده از این نوع ترمیم رنگ، کمترین آسیب را به ارزش خودرو می‌زند و شما هنگام معامله، کمترین کاهش قیمت و ارزش را تجربه خواهید کرد، چراکه لیسه گیری لیزری با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های دنیای خودرو انجام شده است که کمترین تفاوت را با رنگ فابریک دارد.

 

البته که اصلی‌ترین نکته منفی این نوع از لیسه گیری، هزینه‌ی بالای آن است. هزینه لیسه گیری لیزری از لیسه گیری معمولی بیشتر است و فقط بهترین مرکز لیسه گیری در تهران آن را انجام می‌دهد. در هر صورت اگر دلواپس ارزش خودروی خود در معامله هستید، می‌توانید از خدمات خودرو لیسه گیری لیزری استفاده کنید و مطمئن باشید که هیچ‌گونه کاهش قیمتی را در هنگام معامله تجربه نخواهید کرد. در اینجا خوب است کمی هم به مزایای لیسه گیری ماشین بپردازیم.

 

 

مزایای لیسه گیری ماشین

 

آگاهی از مزایای لیسه گیری ماشین به شما کمک می‌کند که این خدمات را با دقت بیشتری انتخاب کنید. بسیاری از افراد، در مواجه با کوچک‌ترین آسیب و خراش گمان می‌کنند که باید به سراغ استفاده از رنگ و یا آبرنگ خودرو بروند، در صورتی که ممکن است فقط به مزایای لیسه گیری ماشین نیاز داشته باشند!

لیسه گیری خودرو برای ترمیم رنگ خراش‌های عمیقی به کار می‌رود که صافکاری آن‌ها انجام شده است. در نتیجه از این نوع ترمیم رنگ باید برای زمان‌هایی استفاده کرد که خراش‌های عمیقی که در تصادفات و یا ضربه با موانع خارجی ایجاد شده است، به لایه‌های دوم و یا سوم فلز خودرو آسیب رسانده‌اند و رنگ را نیز از بین برده‌اند.

 

کارشناس خودرو ابتدا محل خراش را با شوینده‌های مخصوص تمیز می‌کند و بعد از اینکه محل خراش را تحت اشعه فرابنفش و یا نور خورشید بررسی کرد، می‌تواند به شما بگوید که استفاده از عملیات لیسه گیری برای ترمیم خراش و رنگ خودرو ممکن خواهد بود یا خیر.

 

از اصلی‌ترین مزایای لیسه گیری ماشین می‌توانیم به سرعت و ارزش بالا اشاره کنیم. شما هنگامی که خودروی خود را به دست کارشناس می‌سپارید تا از عملیات نقاشی خودرو برای تعمیر آسیب و رنگ‌آمیزی استفاده کند، نیاز است که مدت زمان زیادی خودروی خود را در اختیار کارشناس بگذارید، چراکه رنگ و نقاشی خودرو عملی وقت‌گیر است.

 

گاهی دیده شده که نقاشی خودرو حتی تا هفته‌ها طول کشیده است! اما هنگام لیسه گیری، کار تعمیر و رنگ‌آمیزی در بدترین حالت خود، 5 ساعت زمان تعمیرکار را خواهد گرفت. چنین ویژگی مثبتی به این معنا است که شما می‌توانید مطمئن باشید که خودروی خود را در کمترین زمان ممکن از تعمیرکار دریافت خواهید کرد.

 

از دیگر مزایای لیسه گیری ماشین می‌توانیم به حفظ ارزش خودرو اشاره کنیم. متأسفانه در ایران به جای اینکه به سلامت مشخصات فنی و موتوری خودرو توجه شود، همواره میزان سلامت رنگ و بدنه موردتوجه است. همین موضوع هم باعث می‌شود که توجه راننده‌ها هنگام تعمیر خودروی آسیب‌دیده، همواره به رنگ بدنه باشد.

 

در صورتی که خراشی که بر روی خودروی شما وارد شده است عمیق است و به لایه‌های دوم و سوم فلز بدنه آسیب زده است، می‌توانید از عملیات لیسه گیری ماشین استفاده کنید و کمترین کاهش ارزش را تجربه کنید.

لیسه گیری از آن‌جایی که با جدیدترین فناوری‌های جهانی انجام می‌شود و نزدیک‌ترین ظاهر را به چهره‌ی فابریک خودرو دارد، باعث می‌شود که خودروی شما هنگام معامله دچار کاهش ارزش نشود. در نتیجه اگر در آینده نزدیک قصد معامله‌ی خودرو خود را دارید، لیسه گیری ماشین را برای تعمیر خراش‌های عمیق مدنظر داشته باشید.

 

و آخرین مورد در موضوع مزایای لیسه گیری ماشین، مادام‌العمر بودن آن است. بعد از انجام عملیات لیسه گیری، شما دیگر نیازی به رسیدگی مداوم برای نگهداری از این رنگ ندارید. این به این معناست که تنها با یکبار لیسه گیری، خیال شما از سلامت و دوام رنگ راحت خواهد بود.

 

این درحالی است که در دیگر عملیات‌های ترمیم رنگ، ممکن است رنگ از هم بپاشد و یا دچار تغییر بافت شود. چنین مشکلاتی هنگام لیسه گیری ماشین برای شما رخ نخواهد داد و می‌توانید از سلامت رنگ و بتونه‌کاری هنگام لیسه گیری ماشین مطمئن باشید، البته در صورتی که برای استفاده از خدمات لیسه گیری ماشین به یک مرکز تعمیر خدمات مطمئن و معتبر مراجعه کرده باشید.

 

 

تفاوت لیسه گیری و آبرنگ

 

یکی از سؤالاتی که ممکن است برای تمام رانندگان ایجاد شود، این است که تفاوت لیسه گیری و آبرنگ چیست. در هر صورت این دو نوع روش ترمیم رنگ، جدیدترین فناوری‌های حوزه خدمات خودرو به شمار می‌روند و خوب است که از تمام تفاوت‌های آن‌ها آگاه باشید.

 

اول از همه، تفاوت لیسه گیری و آبرنگ در کاربرد آن‌ها است. از لیسه گیری برای تعمیر خراش‌های عمیق استفاده می‌شود، یعنی خراش‌هایی که به لایه‌های دوم و سوم فلز آسیب زده‌اند. اما از آبرنگ خودرو برای تعمیر آسیب‌های بسیار جزئی که تنها به رنگ آسیب زده‌اند استفاده می‌کنیم، نظیر سایش بدنه و یا تورفتگی‌های جزئی. اما تفاوت لیسه گیری و آبرنگ تنها محدود به این موارد نیست.

 

لیسه گیری عملیاتی است که برای اجرای آن نیاز به بتونه‌کاری و زیرسازی وجود دارد و از رنگ جامد و خشک برای ترمیم رنگ خودرو استفاده می‌شود. اما آبرنگ خودرو چنین نیست و برای اعمال آن به زیرسازی با استفاده از بتونه‌کاری نیاز نداریم. همچنین ابزاری که برای لیسه گیری خودرو استفاده می‌شود با آبرنگ متفاوت است.

 

یکی دیگر از مواردی که در زمینه تفاوت لیسه گیری و آبرنگ خودرو باید به آن اشاره کنیم، تفاوت قیمت است. آبرنگ خودرو به علت عدم زیرسازی با استفاده از بتونه و بهره‌مندی از ابزار ساده‌تر برای رنگ‌آمیزی خودرو، همواره قیمت کمتری از لیسه گیری ماشین دارد.

 

در لیسه گیری از آن‌جایی که از ابزاری نظیر مواد شوینده مخصوص و بتونه استفاده می‌شود و ماشین صافکاری می‌شود (و در نهایت رنگ‌های جامد و خشک مورداستفاده قرار می‌گیرند) هزینه تمام‌شده‌ی رنگ افزایش پیدا می‌کند. اما باید اشاره کنیم که آبرنگ خودرو، هرگز برای خراش‌های عمیق به کار نمی‌آید و از آن تنها می‌توان برای سایش‌های جزئی استفاده کرد.

 

 

نقاشی خودرو

 

 

تفاوت لیسه گیری و نقاشی

 

در ابتدای این مقاله از رنگ و نقاشی خودرو در کنار آبرنگ یاد کردیم. یکی دیگر از سؤالات همیشگی رانندگان این است که تفاوت لیسه گیری و نقاشی خودرو چیست؟ و باید از کدام‌یک از این روش‌های ترمیم رنگ برای خودرو استفاده کنیم؟

 

پاسخ شما کوتاه نیست. ما از لیسه گیری خودرو برای زمان‌هایی استفاده می‌کنیم که رنگ خودرو به همراه بدنه، در لایه‌های انتهایی فلز دچار آسیب شده باشد. اما در صورتی که خودرو دچار چنان آسیبی شده باشد که چروکی بسیار عمیق بر فلز افتاده باشد و یا خودرو جمع شده باشد، دیگر لیسه گیری جوابگوی خودروی شما نخواهد بود.

 

در طی عملیات رنگ و نقاشی خودرو، مکان‌های آسیب‌دیده‌ی اتومبیل شما به صورت کامل صافکاری می‌شوند و سپس رنگ جدید بر روی آن‌ها اعمال می‌شود. رنگ و نقاشی خودرو به شکل مؤثری رنگ فابریک را از بین می‌برد تا حد بسیار زیادی ارزش خودرو را هنگام معامله کاهش می‌دهد، درحالی که لیسه گیری ماشین حتی به سختی قابل تشخیص است و تا بیشترین حد ممکن ارزش خودرو و رنگ را هنگام معامله حفظ می‌کند.

 

تفاوت لیسه گیری و نقاشی در بحث هزینه بسیار بیشتر نمود پیدا می‌کند. نقاشی خودرو در بهترین مرکز نقاشی ماشین در تهران با توجه به میزان آسیب انجام می‌شود از عملیات‌های مختلفی نظیر صافکاری، زیرسازی و سنباده استفاده می‌شود و تمام این موارد بر هزینه‌ی نهایی اثرگذار است.

 

و این مورد را هم نباید فراموش کنیم که هنگام رنگ و نقاشی خودرو، از ابزاری نظیر تفنگ اسپری، کمپرسور و سنباده استفاده می‌شود که باز هم می‌تواند در هزینه‌ی نهایی اثرگذار باشد. چنین ابزارها و عملیات‌هایی که از آن‌ها یاد کردیم، هنگام لیسه گیری مورداستفاده قرار نمی‌گیرند و احتمالاً همین موضوع باعث کاهش هزینه نهایی لیسه گیری ماشین می‌شود.

 

اما تفاوت لیسه گیری و نقاشی به همین موارد محدود نمی‌شود. زمانی که نقاشی خودرو از شما و تعمیرکار اشغال خواهد کرد، بسیار بیشتر از عملیات لیسه گیری است. گاهاً دیده‌ایم که به علت آسیب واردشده به خودرو و یا عدم تخصص کارشناس، نقاشی ماشین تا هفته‌ها طول کشیده است و هزینه‌ی بسیاری را بر دوش راننده گذاشته است. این درحالی است که لیسه گیری ماشین به علت آسان بودن و سریع بودن انجام مراحل، در بدترین حالت ممکن یک یا دو روز از شما وقت خواهد گرفت.

 

تفاوت لیسه گیری و نقاشی در حوزه زمان، باعث می‌شود که لیسه گیری تبدیل به اصلی‌ترین گزینه برای تعمیر خراش‌های عمیق شود. پس پی بردیم که کاهش هزینه نهایی در کنار حفظ ارزش خودرو و زمان کمتر، از اصلی‌ترین مواردی هستند که به عنوان تفاوت لیسه گیری و نقاشی ماشین باید به یاد داشته باشید. موافقید به سراغ بررسی صفر تا صد انواع روش ترمیم رنگ برویم؟

 

 

مقایسه لیسه گیری، آبرنگ و نقاشی خودرو

 

اگر به دنبال بهترین روش ترمیم رنگ برای خودروی خود می‌گردید و همچنان تفاوت این سه روش را متوجه نشده‌اید، این بخش از مقاله را برای شما نوشته‌ایم. در اینجا قصد دارید هر کدام از سه روش ترمیم رنگ خودرو را که بالاتر بررسی کردیم، نگاهی اجمالی بیندازیم و سپس از تفاوت‌ها و مزیت‌های هرکدام بگوییم و بفهمیم که بهترین انتخاب برای شما و خودرویتان کدام روش است.

 

 

🔻رنگ و نقاشی خودرو

 

سنتی‌ترین روش تعمیر فرورفتگی‌ها و آسیب‌های خودرو، استفاده از عملیات رنگ و نقاشی است. در این روش از رنگ‌های معمولی اما نزدیک به رنگ فابریک خودرو استفاده می‌شود. بتونه‌کاری، سنباده‌زنی و زیرسازی رنگ از اصلی‌ترین ویژگی‌های نقاشی خودرو به شمار می‌روند که بدون آن‌ها انجام عملیات رنگ و نقاشی ممکن نخواهد بود.

 

نقاشی خودرو با توجه به آسیبی که به اتومبیل وارد شده است، عموماً هزینه بالایی دارد و زمان زیادی از راننده و استادکار می‌طلبد، در نتیجه زمانی که خواستید از رنگ و نقاشی خودرو استفاده کنید، یک تقویم زمانی نسبتاً طولانی را برای تعمیر خودروی خود در نظر داشته باشید. همچنین فراموش نکنید رنگ و نقاشی خودرو به شکلی چشمگیر در کاهش ارزش اتومبیل هنگام معامله اثرگذار است.

 

 

🔻آبرنگ خودرو

 

آبرنگ خودرو یکی از جدیدترین فناوری‌های دنیای خدمات خودرو به شمار می‌رود. در این روش از ابزارهای مخصوصی استفاده می‌شود که به تازگی به ایران راه یافته‌اند. آبرنگ خودرو می‌تواند با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن، خراش‌های جزئی و سایش‌های خودرو را ترمیم کرده و با استفاده از نزدیک‌ترین رنگ به رنگ فابریک خودرو، چهره اتومبیل شما را به حالت اولیه برگرداند.

 

آبرنگ خودرو عموماً هزینه کمتری از رنگ و نقاشی خودرو دارد و سریع‌تر از نقاشی انجام می‌شود، چراکه از ابزار ساده‌تری استفاده می‌کند و انجام آن در حد نقاشی خودرو تخصصی نیست. آبرنگ خودرو برخلاف رنگ و نقاشی، ارزش خودروی شما را به بهترین شکل ممکن حفظ می‌کند.

 

 

🔻لیسه گیری ماشین

 

لیسه گیری ماشین یک مقوله کاملاً جدا از دو روش بالا است. در لیسه گیری، کارشناس از لوازم شستشو و بتونه‌ کاری استفاده می‌کند. لیسه گیری ماشین در زمان‌هایی به کار شما می‌آید که خودروی شما با سایش و آسیب‌ها فرورفتگی‌های جزئی دچار آسیب شده است. اصلی‌ترین کاربرد لیسه گیری ماشین زمانی است که لایه دوم و سوم فلز بدنه خودرو دچار خراش عمیق شده است.

 

در این مواقع کارشناس ابتدا میزان آسیب را با بهره‌مندی از نور فرابنفش شناسایی می‌کند، سپس بتونه‌کاری را انجام می‌دهد و رنگ جدید را روی خودرو اعمال می‌کند. در حوزه قیمت و زمان موردنیاز، لیسه‌ گیری ماشین هزینه بیشتری از آبرنگ دارد، اما زمان کمتری به نسبت نقاشی خودرو از شما اشغال می‌کند. لیسه گیری خودش دارای دو روش معمولی و لیزری است که هرکدام از آن‌ها به روش‌های متفاوتی اجرا می‌شوند.

 

لیسه گیری ماشین هم مانند آبرنگ خودرو، کمترین آسیب را به ارزش اتوموبیل وارد می‌کند و شما با خیال راحت می‌توانید خودروی خود را معامله کنید.

 

حالا که اصلی‌ترین ویژگی‌های سه روش ترمیم رنگ نقاشی خودرو، آبرنگ خودرو و لیسه گیری ماشین را برای بار دوم مرور کردیم، خوب است از کاربرد هر کدام نیز آگاه شویم.

 

 

اگر خودروی شما آسیب جدی و عمیق دیده است؛

 

رنگ و نقاشی ماشین بهترین انتخاب است. در این روش از متنوع‌ترین ابزارها برای تعمیر ناحیه‌ی آسیب‌دیده و اعمال رنگ مشابه استفاده می‌شود و ماشین کاملاً نو می‌شود. یادآوری می‌کنیم که از این روش تنها در زمان‌هایی استفاده کنید که آسیب واردشده به خودرو آن‌قدر زیاد است که نمی‌توان از روش‌های دیگر برای تعمیر خودرو استفاده کرد. این موضوع به این معناست که شرایط آسیب خودروی شما باید به شکل جدی توسط کارشناس بررسی شود.

 

 

اگر خودروی شما دچار سایش رنگ شده است؛

 

به سراغ استفاده از آبرنگ خودرو بروید. آبرنگ با استفاده از ابزاری نظیر قلم‌موی مخصوص اجرا می‌شود و کمترین هزینه و بیشترین سرعت را دارد. استادکار شما می‌تواند از آبرنگ خودرو تنها در زمان‌هایی استفاده کند که محل آسیب تنها دچار سایش و خراش جزئی شده است و بخشی از رنگ از هم پاشیده است. در چنین زمان‌هایی، استادکار ابتدا با یک کارشناس رنگ درباره شرایط آسیب صحبت کرده و سپس اقدام به انتخاب عملیات آبرنگ خودرو می‌کند.

 

 

اگر خراش عمیق به جان بدن خودروی شما افتاده است؛

 

از لیسه گیری ماشین استفاده کنید. مراحلی نظیر بتونه‌کاری و اعمال رنگ جامد از اصلی‌ترین مراحل لیسه گیری ماشین به شمار می‌روند. شما از این روش تنها می‌توانید در زمان‌هایی استفاده کنید که خراشی عمیق در بدنه‌ی خودرو دیده می‌شود. لیسه گیری ماشین علاوه بر تعمیر خراش، رنگ جدید را نیز به بدنه اضافه می‌کند که به رنگ فابریک نزدیک است و ارزش خودرو را هنگام معامله نیز حفظ می‌کند.

 

 

خدمات خودرو در غرب تهران
 

 

بهترین مرکز خدمات رنگ، نقاشی و لیسه گیری در تهران

 

یکی از دغدغه‌های ماشین بازان، آشنایی با یک مرکز معتبر و مطمئن خدمات خودرو است. اگر شما هم به دنبال بهترین مرکز لیسه گیری ماشین در غرب تهران و یا بهترین مرکز نقاشی ماشین در غرب تهران می‌گردید، ما خدمات خودرو کارا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

مرکز خدمات خودرو کارا مفتخر است که از حرفه‌ای‌ترین و منصف‌ترین کارشناسان و استادکاران حوزه خدمات خودرو بهره‌مند است و با وارد کردن جدیدترین تکنولوژی‌های خارجی به ایران، انواع روش‌های ترمیم رنگ خودرو نظیر نقاشی، آبرنگ و لیسه گیری را در اختیار مشتریان قرار داده است.

 

یکی از بزرگترین خدمات ما به عنوان بهترین مرکز لیسه گیری در تهران، لیسه گیری ماشین در غرب تهران است که باعث شده خدمات خودرو کارا به عنوان بهترین مرکز لیسه گیری ماشین در غرب تهران شناخته شود. ما با بهره‌مندی از جدیدترین تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جهانی، در کمترین زمان ممکن عملیات تعمیر رنگ خودروی شما را انجام می‌دهیم.

 

همچنین ما به عنوان بهترین مرکز نقاشی ماشین در غرب تهران نیز فعالیت داریم و می‌توانیم خیال شما را از انجام یک عملیات نقاشی ماشین در غرب تهران راحت کنیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چگونگی کار با لیسه گیری ماشین در غرب تهران، می‌توانید با کارشناسان رایگان ما به شماره‌ی 09389508130 تماس بگیرید.

 

همچنین شما می‌توانید ما را در آدرس تهران _ تهرانسر _ بلوار گلها _ نبش اتوبان فتح _ انتهای کارواش و و پارکینگ گلها در غرب تهران پیدا کنید.

 

 

جمع بندی

 

در این مقاله به طور کامل به چگونگی انجام ترمیم رنگ خودرو و انواع روش‌های آن پرداختیم. مزایای لیسه گیری ماشین را مرور کردیم و اصلی‌ترین ویژگی‌های نقاشی و آبرنگ خودرو را نیز بررسی کردیم. اگر به دنبال بهترین مرکز لیسه گیری ماشین در غرب تهران و یا بهترین مرکز نقاشی ماشین در غرب تهران می‌گردید، ما خدمات خودرو کارا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. خدمات ارزنده‌ی ما در حوزه ترمیم رنگ باعث شده است که خدمات خودرو کارا به عنوان بهترین مرکز لیسه گیری ماشین در غرب تهران شناخته شود.

 

اگر همچنان سوال و یا شبهه‌ای درباره چگونگی ترمیم رنگ خودرو و انواع آن دارید، می‌توانید با کارشناسان ما به شماره‌ی 09389508130 تماس حاصل فرمایید.

 

به عنوان توصیه نهایی پیشنهاد میکنیم اگر تمایل دارید رنگ بدنه خودرو خود را به بهترین شکل ممکن ترمیم نمایید بعد از اتمام نهایی عملیات رنگ یا لیسه حتما اقداماتی از قبیل پولیش 3 مرحله ای (درمورد پولیش بیشتر بدانید) برای براقیت و یا سرامیک بدنه (درمورد سرامیک بیشتر بدانید). برای حفظ درخشانی و افزایش کیفیت رنگ  برروی بدنه خودرو خود  اجرا نمایید.

مطالب مرتبط